Pa cărări de munte

România Pitorescă

“Muntii sunt marele catedrale ale pamantului : ziduri de stanci,mozaic de flori , coruri de izvoare, altar de zapada , bolta de stele . “ – John Ruskin
                           Ora 7 dimineata, telefonul suna iar eu eram incantata ca in sfarsit a venit ziua in care plecam la Paltinis ,putin sfioasa deoarece nu stiam ce ma asteapta , asteptam cu nerabdare sa ajung la destinatie .
                         Ajunsa in fata autocarului voiam cu nerabdare sa scap de traficul infernal din Bucuresti si de poluarea acestui oras si sa ajung pe crestele muntilor  unde linistea predomina.
                         Desi  credeam ca drumul va fi  unul lung si obositor  nu a fost deloc asa,.Cele 7 ore au trecut ca printr un vis  si ajunsi la cabana “Alpina Casi” , ne-am organizat in camere si am coborat la sedinta tehnica .Dupa instruire si cateva cuvinte despre ce ne asteapta in zilele urmatoare , s au ales echipele . Toti eram curiosi sa vedem ce se intampla mai departe. Eram 6 echipe galben, albastru, roz, mov,vernil si verde ,fiecare echipa cu cate 5-7 membrii de varste diferite  stiam ca o sa existe si competitia intre noi, dar cu toate astea ne doream sa ne intelegem bine si sa nu existe incidente neplacute .
                       In a 2a zi, la 7:30 era trezirea, toti eram obositi de pe drum, dar cu mici eforturi am reusit sa fim in formula completa la inviorare .Dupa inviorare si micul dejun  am fost invatati cum sa folosim o busola, multi dintre noi nestiind asta .Desigur, dupa predat a urmat si punerea in practica, dar sub  forma de competitie. Rezultatele au fost unele neasteptate , dar timpul a fost unul destul de bun , dar in fiecare seara trebuia sa iasa cineva pe primul loc , in acea seara, au fost doua echipe albastru si galben , iar pe ultimul loc cei de la echipa vernil.
                     Ziua de miercuri era una mult asteptata .Stiam ca o sa mergem intr un parc de distractii    “ Arka park “ .Ajunsi acolo , dupa echipare si instruire , fiecare eram curiosi sa incercam cat mai multe trasee .Adrenalina ne curgea prin vene si eram pregatiti pentru orice dificultate care ne aparea in cale pe trasee. Cele trei ore in parcul de Aventura au trecut imediat .Cel mai mare noroc al nostru a fost ca vremea a tinut cu noi, iar exact cand trebuia sa plecam a inceput ploaia .
                     Dupa amiaza  am fost supusi la o alta proba, ridicarea si strangerea cortului .Fiecare echipa a fost divizata in 2 echipe mai mici , iar toti trebuia sa montam cortul intr un timp record , cel mai bun timpl castiga. Din pacate, de data aceasta vremea nu a tinut cu noi si o ploaie a venit pe neasteptate .Dezamagiti ne am intors catre cabana .Aceasta zi , din perspectiva tuturor, s a terminat cu bine . Echipa castigatoare in a cea zi a fost cea vernil .
                  Ziua de joi stiam ca va fi una destul de lunga, dar plina de farmec .Eram constienti ca timp de 4 ore vom fi inconjurati  de brazii inalti cu tulpinile lor groase .Ne astepta o drumetie .Echipati corespunzator , am plecat pe cararile inguste ale muntilor . Urcarea a fost una spectaculoasa,.Ne am simtit la inaltime atat la propriu cat si la figurat .Am vazut peisajul din telescaun , simteam cum inhalam aerul puternic de munte .Ne aflam la limita dintre cer si pamant .Am incercat sa imbinam utilul cu placutul si pe parcursul traseului am adunat gunoaiele ramase in urma turistilor. Am gasit diverse tipuri de ciuperci , iar  “Poiana Lupilor“ parea desprinsa dintr o poveste , o poienita marginita de padure din toate unghiurile . In acel loc uitat de lume te relaxai si uitai de toate problemele .

Obositi dupa drumetie  ne am retras in camerele noastre si toti am adormit fara sa ne dam seama cand , din pacate , in acea dupa amiaza nu am avut nicio activitate deoarece ploua torential.In aceasta zi, echipa castigatoare a fost cea roz .
               Vineri, nici nu ne am dat seama cum a trecut asa repede timpul. Au mai ramas doar 3 zile pana sa plecam acasa,. Nostalgia deja ne apucase pe multi dintre noi, ne doream sa avem o clepsidra a timpului sa l putem opri .Aceasta zi a fost una de informare . Organizatorii taberei au decis sa ne duca sa vizitam Schitul din apropiere, apoi ne am intors la cabana si am continuat activitatea din ziua de marti, montarea corturilor . De data aceasta am reusit sa finalizam acest proiect .
              Sambata, penultima zi ..ziua in care repetam ce invatasem anterior, orientarea,dar de data aceasta toti aveam pretentii de la noi sa scoatem un timp cat mai bun.Deja consideram ca avem “experienta” in acest domeniu .
              Dupa orientare  ne am intors la cabana si ne am continuat activitatile care au ramas neterminate : construirea unui cuib, 2 cantece si o poezie  plus o sceneta.Urmeaza sa fie prezentate  publicului si suntem atat curiosi, cat si emotionati sa vedem cum ne au iesit proiectele.
           Aceste 6 zile au trecut imediat. S au legat prietenii frumoase care ne dorim sa dureze. Nu s-a pus problema de competite. Am considerat cu totii ca nu conteaza cine iese victorios deoarece toti ne am ales cu o expeirenta si am invatat lucruri noi si foarte utile in viata .